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* Inspiring

Lee Clow


*3

Consumers never complain about ads being too smart.

- 소비자들은 광고가 너무 스마트 하다고 결코 불평하지 않는다


*4

No one remembers boring ads.

But they never forget how boring your brand is.

- 누구도 지루한 광고를 기억하진 못한다.

  그러나 그들은 당신의 브랜드가 얼마나 지루한지는 결코 잊지 않는다.


*5

Simplicity without elegance merely creates a quicker path to boredom.

- 우아함 없는 단순함이란 단지 지루함으로 가는 빠른 길을 만들 뿐이다


*6

Every project is not an opportunity for greatness,

But any project can be a chance to hone your craft.

- 모든 프로젝트가 위대한 결과를 얻을 수 있는 기회가 되진 않지만,

  모든 프로젝트는 당신의 기술을 연마할 기회가 될 수 있다.


*7

If you can't cut through the clutter in a meeting,

how do you expect to do so in public?

- 회의 때 없애지 못한 어수선한 것들을 

  어떻게 대중들 앞에선 없앨 수 있다고 기대하는가?


*8

Shocking is easy.

Shockingly brilliant, a bit more challenging.

- 놀라게 하는 것은 쉽다.

  놀랍도록 멋진 것은 좀더 노력해야할 부분이다


*9

As in life, advertising isn't about having something worth saying,

it's about having something worth hearing.

- 삶에 있어 광고는 말할 가치를 가지고 있느냐가 아니라

  들을 만한 가치를 가지고 있느냐의 문제다.


*10

Few things guarantee failure faster than the "safe" option.

- 안전한 쪽을 선택하는 것보다 더 빨리 실패를 보장해주는 것은 없다.


*11

If you must choose between annoying a client or annoying their consumers,

pick the former. That relationship is easier to mend.

- 클라이언트를 열받게 하는 상황과 소비자를 열받게 하는 상황 중 선택해야만 한다면,

  전자를 택하라. 그 관계의 회복이 훨씬 쉽다.


*12

Great advertising can transform a commodity into something captivating.

- 위대한 광고는 단순한 상품을 매력적인 그 어떤 것으로 만들어낼 수 있다.


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